وبلاگ شخصی علی فاتحی

طراحی سایت ، سئو ، تبلیغات

وبلاگ شخصی علی فاتحی

طراحی سایت ، سئو ، تبلیغات

وبلاگ شخصی علی فاتحی

با سلام
علی فاتحی هستم ، وبمستر و طراح وب

ایمیل : ali.fatehi70@gmail.com
اینستاگرام : alifatehi70
تلگرام: alifatehi70

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۰۷ - آلپ صنعت
    عالی

آیا تبلیغات در گوگل ادوردز تاثیر دارد؟

يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۱۵ ب.ظ

در طول دوران کاری خود عذر و بهانه های زیادی در مورد استفاده نکردن از گوگل ادوردز شنیده ام. بیشتر افراد بیان می‌کنند که در مورد نحوه استفاده از اینترنت اطلاعاتی ندارند. چنین بهانه ای به هیچ عنوان قابل قبول نیست. حتی افراد کهنسال نیز در دنیای دیجیتال امروزی حضور دارند و به خوبی از گوگل و سایر موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند. بیشتر مشتریان، اولین سوالی که در مورد گوگل ادوردز دارند این است که آیا چنین پلتفرم تبلیغاتی می‌تواند واقعا کارساز  و مفید باشد یا خیر. در این مقاله قصد داریم برخی از بحث‌هایی که در مورد کارساز نبودن گوگل ادوردز وجود دارد را بیان کنیم و سپس به شما نشان دهیم که چرا این پلتفرم به خوبی کار می‌کند.

آیا تبلیغات گوگل موثر است؟

حقیقت این است که گوگل یکی از بزرگترین شرکت های سود آور بر روی کره زمین است. دلیل چنین سودآوری کاملا روشن است. شرکت گوگل از طریق گوگل ادوردز درآمدزایی می کند زیرا مردم از آن استفاده می کنند. برخی از افراد حتی سالانه 40 الی 50 میلیون دلار صرف تبلیغات در ادوردز می کنند. اگر بازگشت سرمایه گذاری وجود نداشته باشد افراد چنین سرمایه ای را صرف تبلیغات در گوگل ادوردز نخواهند کرد. خوب اگر در مورد این موضوع علاقه مند هستید و می خواهید بدانید چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا چند مورد از بحث های موجود در این حوزه را با هم مرور کنیم:

بهانه #1: تبلیغات در گوگل ادوردز بسیار گران قیمت است

“تبلیغات در گوگل ادوردز مثل این است که پول تان را دور بیاندازید”

“بازگشت سرمایه در گوگل ادوردز به خاطر هزینه های سرسام آور، غیر قابل دسترس است.”

” اگر در گوگل تبلیغ کنید، باید با بودجه بازاریابی خود خداحافظی کنید.”

خوب همه این ها بحث هایی است که افراد در مورد گران قیمت بودن تبلیغات در ادودرز می کنند. بله کسی نمی تواند منکر پرداخت هزینه در گوگل ادوردز شود. این پلتفرم تبلیغاتی هزینه بر خواهد بود و اغلب تبلیغ کنندگان همه بودجه خود را در یک مکان درست سرمایه گذاری نمی کنند و همین امر موجب می شود اعتماد خود به پلتفرم موجود را از دست بدهند.

اما باید به خاطر داشته باشید که همه کانال های بازاریابی هزینه ای برای شرکت در پی خواهند داشت. سوالی که در این مورد وجود دارد این است که آیا چنین سرمایه گذاری هایی بازگشتی خواهد داشت یا خیر. قبل از اینکه بخواهید گوگل ادوردز را ترک کنید بهتر است به این موضوع فکر کنید که چه چیزی باعث شده است هزینه های شما افزایش پیدا کند. در بیشتر موارد، مشتریانی که اکانت جدیدی برای خود می سازند اجازه می دهند این اکانت به صورت خودکار بودجه بندی را انجام دهد یا از نرم افزارهای غیر معتبر برای مدیریت اکانت خود استفاده می کنند. در چنین شرایطی تلف شدن هزینه ها عادی خواهد بود. برای اینکه بتوانید گوگل ادوردز را ارزان تر و پرسودتر کنید بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید: یکی از دلایل اصلی تلف شدن هزینه ها در ادوردز این است که افراد در مورد نحوه کار با آن اطلاعات زیادی ندارند. متاسفانه، درک این سیستم زیاد هم ساده نیست و  به گونه ای طراحی نشده است که بتواند خود را به خوبی توضیح دهد. مطالعه کردن و درک همه مواردی که در جستجوی پولی وجود دارد زمانبر خواهد بود. به همین خاطر قبل از آغاز سرمایه گذاری باید زمانی را بر روی خواندن، تماشا کردن وبینارهای آموزنده، درک ساختار اکانت، کلیدواژه های منفی، استراتژی های مزایده و سایر موارد اختصاص دهید. ما نیز سعی می‌کنیم تجربیات و دانش خود در زمینه تبلیغات در گوگل را در وبلاگ جی ادز به اشتراک بگذاریم.
  • از نوع انطباق محدودتر استفاده کنید: آیا از گزینه های match type (نوع انطباق) به درستی استفاده می کنید؟ اگر چنین است باید متحمل هزینه های زیادی شوید. با match type گسترده تر، تبلیغات شما در اختیار مخاطبان زیادتر و در بیشتر موارد مخاطبان نادرست قرار می گیرد و همین امر موجب می‌شود کلیک های شما تلف گردد. من توصیه نمی کنم استفاده از broad match keywords را کنار بگذارید اما باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی منفی را تنظیم می کنید تا از بروز جستجوهای نامرتبط جلوگیری شود. بر روی کلمات کلیدی و عباراتی سرمایه گذاری کنید که ارتباط بیشتری به کسب و کار شما دارد. به طور منظم گزارش کوئری های خود را بررسی کنید تا ببینید که سرمایه گذاری بر روی کلیدواژه ها مفید بوده است یا خیر.
  • بودجه منطقی و استراتژی واقعی برای تبلیغات گوگل خود داشته باشید: تعیین بودجه و مزایده می تواند به تنهایی یک شغل تمام وقت باشد اما فرایند موجود را بیش از حد پیچیده نکنید. اول از هر چیزی باید ببینید برای هر کمپین چقدر می توانید سرمایه گذاری کنید. سپس بر اساس آن، بودجه روزانه خود را تنظیم نمایید. در مورد مزایده هزینه گذاری برای هر کلیک (bidding) چطور؟ برای اینکه بتوانید بودجه خود را مدیریت کنید، بهتر است مزایده خود را به صورت دستی تنظیم نمایید تا کنترل بیشتری بر روی اکانت داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که با انتخاب شبکه نمایش، جستجوی خود را هدر نمی‌دهید: حضور در موتورهای جستجو به کمک شبکه نمایش و جستجو برای تبلیغ کنندگانی که  قصد دارند بیشتر از قبل دیده شوند و برندینگ خود را توسعه ببخشند یک گزینه عالی است اما بیشتر افراد این گزینه را کورکورانه انتخاب می‌کنند و در نهایت به تنها چیزی که دست می یابند تلف شدن هزینه هاست. باید بدانید که شبکه نمایش تبلیغات شما را در اختیار خود می گیرد و آن را در سرتاسر وب نشان می دهد. زمانی که به گشت و گذار در وب می پردازید هدف و نیت متفاوتی نسبت به زمانی خواهید داشت که جستجو می کنید. بهتر است چنین کمپین هایی را تقسیم کنید و استراتژی و بودجه جداگانه ای برای هر کدام داشته باشید.

شبکه تبلیغات جستوجوی گوگل

  • هزینه های صرف شده را پیگیری کنید: دلایل بسیار زیادی برای خارج شدن بودجه از کنترل شما وجود دارد. شاید کلیدواژه هایی که برای کمپین خود انتخاب کرده اید کلیک های نامرتبطی را آغاز می کنند یا از سیستم مزایده خودکار استفاده می کنید که به سرعت بودجه شما را به اتمام می رساند. ممکن است به روزرسانی الگوریتم ها نیز بودجه شما را نابود کرده باشد. نکته اصلی و کلیدی که در این جا وجود دارد این است که شما باید فعال باشید و KPI (شاخص های عملکرد) و مقدار بودجه روزانه را مرور کنید. اگر اینکار را به درستی انجام دهید، می توانید مطمئن باشید که هزینه شما بر روی کلیک های نامرتبط صرف نمی شود.

بهانه #2: ما سئوی خوبی داریم پس به تبلیغات در گوگل نیازی نخواهیم داشت

نمی توان چنین بحثی را قبول کرد. دلایل زیادی برای رد چنین فرضیه ای وجود دارد. مطالعات مختلف نشان داده است که جستجوی پولی مکمل سئوی خوب است و می تواند سودآوری شرکت را افزایش دهد. یکی از متخصصان این حوزه به نام John Gagnon مطالعه موردی را به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد سرمایه گذاری بر روی کلیدواژه ها توانسته است 32% کلیک بیشتری برای برند فراهم آورد.

نتایج ارگانیک و تبلیغات گوگل

شما باید بر روی واژه های برند خود در گوگل ادوردز سرمایه گذاری کنید، زیرا رقبایتان به احتمال زیاد این کار را انجام می‌دهند. باید بتوانید کلیک های این افراد را از آنِ خود کنید. علاوه بر این، زمانی که می خواهید عبارات کلیدی جدید را در جستجوی طبیعی هدف قرار دهید باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید تا شاهد رتبه بندی سایت و محتوای خود باشید. در برخی از موارد نیز چنین رتبه ای هرگز به دست نمی اید. اما شما می توانید عبارات کلیدی جدید را بلافاصله با گوگل ادوردز هدف قرار دهید و سپس ارزشمند بودن آن را بسنجید.

همچنین انواع مختلفی از عبارات کلیدی با سطوح مختلف تمایل، نتایج جستجوی متفاوتی ایجاد می‌کنند. فرآیند سئو برای جستوجوی عبارات کلیدی اصلی که حجم ورودی بالایی برایتان خواهند داشت، عالی است. اما کوئری های جستجو با تمایل و نیت تجاری متفاوتی هم وجود خواهند داشت، که با تبلیغات در گوگل ادوردز می‌توانید در آنها نیز حضور داشته باشید. برخی از اوقات، تبلیغات در بالاترین بخش از جستجوها قرار می گیرد. با وجود چنین کلمات کلیدی که تمایل بالایی برای آن ها وجود دارد و می توانند بازدید کننده را به مشتری تبدیل سازند، تبلیغات گوگل اغلب می‌توانند بیشترِ کلیک ها را از آنِ خود کنند. ممکن است افراد هرگز برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به انتهای صفحه مراجعه نکنند.

در نهایت، موضوعی که در مورد سئوی خوب وجود دارد این است که 100 درصد قابل اعتماد نمی باشد. شما ممکن است همه تمرینات خوب را دنبال کنید ولی در نهایت رتبه ای که می خواستید را کسب نکنید. مواردی همچون الگوریتم های سئو (نظیر الگوریتم پنگوئن و الگوریتم پاندا) نیز بر روی رتبه بندی سایت ها تاثیر دارد. بیشتر بازاریابان به یاد دارند که بروزرسانی های الگوریتم گوگل چه تاثیری بر روی رتبه بندی سایت های آنان داشته است. به کمک تبلیغات کلیکی در گوگل می توانید کنترل همه چیز را در دست داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که فرمول واقعی برای برنده شدن، بهینه سازی سایت و محتوا برای مقاصد سئو و به کارگیری استراتژی مناسب و موثر تبلیغات پولی است. آیا در حال حاضر هر دوی این موارد را با هم به کار بسته اید و هنوز در مورد تاثیر آن ها شک دارید؟ می‌توانید با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان در زمینه سئو و تبلیغات در گوگل با ما مشاوره کنید. ما به شما کمک می‌کنیم درک کاملی از ارزش ترکیب سئو و تبلیغات پولی به دست آورید. به عنوان بازاریابی که در حوزه جستجوی پولی کار می کند باید بتوانید کوئری های دم درازی که عملکرد خوبی داشته است را پیدا کنید و بر اساس آن استراتژی هزینه کرد برای هر کلیک را بهبود ببخشید.

بازگشت سرمایه تبلیغات در گوگل ادوردز

بهانه #3: ترافیکی که من از گوگل ادرودز دریافت می کنم به مشتری تبدیل نمی‌شود

خوب دلایل بسیار زیادی برای این امر وجود دارد. با تجربه ای که من دارم به خوبی می‌دانم که به کمک مدیریت موثر می‌توانید تلاش های خود در حوزه تبلیغات پولی را به دستگاه تولید کننده مشتری تبدیل کنید. در سال 2013، شرکت ebay با همین دوراهی مواجه شد. آن ها بر این باور بودند که گوگل ادوردز کارساز و موثر نیست! بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای مختلفی به این موضوع واکنش نشان دادند و تیم بازاریابی eBay را نا آگاه و بدون تجربه خواندند. واقعیت این است که چنین شرکت هایی نمی‌توانند به درستی از گوگل ادوردز استفاده کنند. در ادامه دلایل شکست این شرکتها در تبدیل بازدیدکننده به مشتری را با هم مرور می‌کنیم:

  • اکانت گوگل ادوردز موجود ساختار ضعیفی دارد: اغلب بازاریابان و تبلیغ کنندگان نمی توانند نتیجه خوبی از گوگل ادوردز دریافت کنند زیرا اکانت آن ها به خوبی تنظیم نشده است. آن ها ممکن است کلیدواژه هایی را هدف قرار داده باشند که بسیار گسترده و نامرتبط است و نمره کیفیت پایینی دارد. آن ها به احتمال زیاد کلیدواژه های منفی را از جستجوهای خود خارج نمی کنند و گروه تبلیغاتی شان با واژه های مناسب پرنشده است. سعی کنید از راهنماهای موجود برای تنظیم ساختار اکانت خود استفاده کنید زیرا ساختار مناسب اکانت تعیین کننده دسترسی به نتایج دلخواه و مطلوب است.
  • از درج کلیدواژه های پویا سوء استفاده می کنند: مشکلی که eBay با اکانت گوگل ادوردز خود داشت واضح بود. این شرکت هر کلمه ای که در دیکشنری پیدا می کرد در بخش Dynamic Keyword Insertion قرار می داد. درج کلیدواژه های پویا گزینه ای در ادوردز است که در آن شما می توانید به صورت پویا، کوئری جستجو شده در گوگل را در تبلیغات خود بگنجانید تا تبلیغات مرتبط تری داشته باشید و شانس کلیک را بیشتر کنید. اگر این استراتژی به درستی انجام شود می تواند مفید باشد اما شرکت eBay از این قابلیت سوءاستفاده کرده بود.
    اگر هنوز در کار با گوگل ادوردز تازه کار هستید و می خواهید از این قابلیت به نفع خود استفاده کنید هوشیار باشید.
  • عبارات کلیدی موجود نامرتبط است: زمانی که صحبت از گوگل ادوردز به میان می آید مرتبط بودن یک عبارت بسیار مهم خواهد بود. عبارات کلیدی شما باید با تبلیغات هماهنگ و منطبق باشد. به عنوان مثال اگر شما به دنبال یک جفت کفش باشید و از طریق تبلیغات موجود به صفحه فرودی منتقل شوید که نشان دهنده کلاه است حتما سایت را می بندید و به نتایج جستجو بر می گردید. این نکته به نظر واضح و روشن می رسد اما بیشتر افراد چنین موضوعی را نادیده می‌گیرند و از کلیدواژه های مناسب و مرتبط استفاده نمی‌کنند. در چنین شرایطی منتظر نرخ تبدیل بالا نباشید.
  • صفحات فرود به درستی طراحی نشده است: این مشکل نیز یکی از مواردی است که بازاریابان با آن مواجه اند. بله من می دانم که شما به همراه تیم طراحی خود ساعت ها و شاید روزها برای طراحی صفحات فرود خود وقت گذاشته اید. اما به خاطر داشته باشید که اگر از طریق گوگل ادوردز کلیکی به دست آورید و این کلیک به مشتری تبدیل نشود به احتمال زیاد صفحه فرودتان مشکل دارد. از انجام دادن تست A/B برای صفحات فرود نترسید. بعد از بهبود صفحات فرود از دیدن نتایج به دست آمده شگفت زده خواهید شد.
  • بازاریابی مجدد (Remarketing) نمی کنند: در برخی از موارد به خصوص در مورد شرکت های B2B که چرخه فروش طولانی دارند نمی توان تنها بر روی به دست اوردن تبدیل بالا از طریق جستجو تکیه کرد. شما باید پا را فراتر از این موضوع بگذارید. راحت ترین و موفق ترین روش برای انجام اینکار، استفاده از بازاریابی مجدد است. از کوکی در سایت خود استفاده کنید و افرادی که قبلا از سایت شما بازدید داشته اند را دنبال نمایید. پیشنهادات مرتبطی به آن ها بدهید. همیشه حضور خود را اعلام کنید. امروزه افراد برای یافتن موارد دلخواه خود در اینترنت گشت و گذار می کنند. 

بهانه #4: من برای مدیریت تبلیغات گوگل ادوردز زمان ندارم

یکی از بحث هایی که به صورت مکرر بیان می شود همین مورد است. بله انجام تبلیغات در نتایج جستوجوی گوگل، علاوه بر نیاز به تخصص کافی، زمانبر است و اگر شما نتوانید زمان کافی برای ارزیابی، پیگیری و بررسی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز خود کنار بگذارید، موفق نخواهید شد. یکی از راهکارهای موجود برون‌سپاری تبلیغات ادوردز به یک آژانس تبلیغاتی خبره است. ما در جی ادز با داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز می‌توانیم به شما در مدیریت ادوردز برای افزایش فروش و مشتریان کمک کنیم. برای مشاوره رایگان در زمینه تبلیغات گوگل می‌توانید با ما تماس بگیرید.

بهتر است عذر و بهانه را کنار بگذارید. من و شما در حال حاضر به خوبی می دانیم که ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی قدرتمند و موثر است و می توان از آن به خوبی استفاده کرد. انسان ذاتا تنبل است. پس شما باید رفتار خود را تغییر دهید تا بتوانید کسب و کارتان را از طریق گوگل ادوردز توسعه دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی