وبلاگ شخصی علی فاتحی

طراحی سایت ، سئو ، تبلیغات

وبلاگ شخصی علی فاتحی

طراحی سایت ، سئو ، تبلیغات

وبلاگ شخصی علی فاتحی

با سلام
علی فاتحی هستم ، وبمستر و طراح وب

ایمیل : ali.fatehi70@gmail.com
اینستاگرام : alifatehi70
تلگرام: alifatehi70

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۰۷ - آلپ صنعت
    عالی

وب سایت یاهو به شرکت Verizon فروخته شد.

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ب.ظ

yahoo-verizon

وب سایت یاهو به شرکت Verizon فروخته شد.

وب سایت یاهو بعد از سالها فعالیت بعد از اینکه خبر تعطیلی یاهو مسنجر را در ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ را اعلام کرد و در کل این سایت رو به زوال رفته بود و کاربرد خود را در میان کاربران اینترنتی از دست داده بود وب سایت خود را به شرکت Verzion به قیمت ۴٫۷ میلیارد دلار فروخت. این در حالی میباشد که ماریسا مایر به عنوان هفتمین و آخرین مدیر عامل شرکت یاهو با دریافت بیش از ۵۰ میلیون دلار این شرکت را ترک خواهد کرد.

شرکت وریزون یک شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه اینترنت وایرلس ، خدمات تلویزیونی روی موبایل و خدمات تجارت الکترونیک می باشد.

فروش یاهو سبب متحد شدن این شرکت با یکی دیگر از ستاره های سقوط کرده دنیای مجازی یعنی AOL می شود. AOL  اولین پورتال دنیای مجازی سال گذشته با قیمت ۴٫۴ میلیارد دلارخریداری شد. ایالات متحده با داشتن بزرگترین خط اینترنتی وایرلس جهان، تمرکز خود را بر ادغام دو سایت از پرکاربردترین سایت ها با بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر از سراسر جهان گذاشت. ترکیب این دو سایت نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه به همراه داشته است.

اما در حال حاضر بزرگترین سوال این میباشد که چه بلایی سر یاهو آمده است؟ یاهو برای دهه های متوالی به عنوان پرکاربرترین سایت جهان شناخته می‌شد. این در حالی میباشد که کاربران یاهو برای کارهای زیادی از جمله موتور جستجوی یاهو، ایمیل یاهو، یاهو مسنجر، اخبار یاهو، گروه یاهو، پاسخ یاهو، تبلیغات، نقشه‌های آنلاین، اشتراک گذاری ویدئو و عکس، ورزش‌های فانتزی و شبکه‌های اجتماعی به این شرکت وابستگی زیادی داشتند. با این حال با روند رو به رشد گوشی های هوشمند در دنیای مجازی یاهو به فراموشی سپرده شد.

در ژانویه ۱۹۹۴، جری یانگ و دیوید فیلو، دانشجویان فارغ‌التحصیل مهندسی برق دانشگاه استنفورد، وب سایتی به نام «راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب» ایجاد کردند. راهنمای دیوید و جری، این قابلیت را داشت که وب سایت‌ها را جستجو کند. این جستجوگر بعدها بهبود یافت و به یکی از جستجوگرهای محبوب جهان تبدیل شد. سرانجام در آوریل ۱۹۹۴، «راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب» به یاهو تغییر نام یافت.

یاهو به رشد خود در سراسر دهه ۱۹۹۰ ادامه داد تا در نهایت به محبوب‌ترین جستجوگر اینترنت تبدیل شد از این رو قیمت سهام یاهو سر به آسمان کشید به طوری که در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۰، قیمت هر سهم یاهو به ۱۱۸٫۷۵ دلار رسید.

منبع : باکت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی